Posvátnost sexuality

Beletrie / Jóga / Nakladatelství » Maitrea / Sexualita / Autoři » Daniel Odier / Skladem

cena:275,-
dostupnost: skladem
Setkání s absolutní láskou

Daniel Odier - Posvátnost sexuality Tantrismus je jedinou starobylou filozofií, jež přežila veškeré dramatické historické otřesy, invaze a vlivy, a dostává se k nám prostřednictvím nepřerušeného předávání od mistra k žákovi a jako jediná si také uchovala obraz Velké Bohyně coby nejvyššího zdroje síly. Celé tantrické linie následovaly velké ženské mistry a v dnešní době řada jogínek pokračuje v předávání této prastaré moudrosti.

Na podzim roku 1968 Daniel Odier odjel z Evropy a vydal se do zeleného předhůří Himálaje. V té době třiadvacetiletý a fascinovaný východní mystikou hledal mistra, jenž by mu mohl pomoct proniknout tam, kam už ho texty a intelektuální hledání nedokázaly dovést.

Chtěl všechno – moudrost a spiritualitu získávanou prostřednictvím života askety i krásu, lásku a smyslnost vášnivého života. Právě zde Odier objevil šivaistický tantrismus, tajnou spirituální cestu usilující o transcendenci ega a opětné objevení božství přijetím všech vášní.

Po měsících hledání hluboko v Himálaji se Odier setkal s Déví, významnou jogínkou, jež ho vzala na mystickou cestu, která se nepodobala ničemu, co si kdy dokázal představit. Občas ho posouvala za hranice sexuálního prožitku, občas ho děsila zničením a přitom ho učila, co to znamená být opravdově živý, a znát božskou podstatu absolutní lásky.
Ukázka z úvodu:

Šiva a Šakti, neoddělitelný božský pár, jsou bohy extatického tance a stvořiteli jógy, jež umožňuje adeptům znovu objevit božství v kořenech jejich vlastní mysli prostřednictvím otevření Srdce. Na Západě se obvykle pohybujeme v univerzu založeném na dualitě: na počátku "Bůh oddělil světlo od temnoty" (Genesis 1:3). Je nezbytně nutné pochopit, že tantrismus stojí stranou veškerého oddělování světla a temnoty, lidí a bohů. Je nedualistický. Mysl považuje z podstaty za osvícenou. Mysl je tedy domovem veškerého božství. Je zdrojem, z něhož se vše rodí a do něhož se vše navrací: všechny jevy, veškeré rozlišování, všechna mytická a božská stvoření, veškeré posvátné texty, všechna učení, veškeré iluzorní duality.

Předmětem konání tantriků neboli adeptů tantrismu tedy je zbavování se iluzorních zatemnění, z nichž povstává ego, jež všem rozlišováním dává vzniknout. Potom si uvědomí podstatu vlastní přirozeně ryzí a průzračné mysli. V dualistickém myšlení si představujeme Boha mimo sebe a svou touhu po sjednocení směřujeme navenek. V nedualitě či nedvojnosti je usilování obrácené. Mystická energie je směřována dovnitř, k mysli. Objevení podstaty mysli je tudíž tím nejvyšším úspěchem. Z této perspektivy už nejsou vášně považovány za nepřátelské mystickému životu. Jejich energie je používána přímo tantrikem a právě v tomto velkém vzplanutí vášeň rozpouští ego.

Není třeba uvádět, že všeobecně rozšířený obraz redukující tantrismus na neurčité sexuální techniky určené k zázračnému osvobození těch, kdo je praktikují, pod zástěrkou spirituality, nemá se šivaismem nic společného. Takové praktiky - neúčinné, protože nejsou založené na pravém jógickém asketismu, jenž je spojený s mistrovským zvládnutím dechu, mentální prázdnoty a tělesných procesů - jsou při nejlepším pouze neškodnými deviacemi; ne tak neškodnými, pokud je jejich součástí manipulace.

Tantrismus je cestou absolutní lásky, jež vede ke svobodě bytí. Prostřednictvím tohoto příběhu mého setkání s jednou velkou jogínkou a jejím učením vás zvu ke sdílení svého úchvatného zážitku.
210 stran, vazba brožovaná, formát: 210x140 mm, vydáno 2015